eiwitten

Whey Protein vs Whey protein isolaat

Wat is whey protein? Whey is hetgeen dat overblijft na de productie van kaas, en protein is een ander woord voor eiwit. Wat is nou het verschil tussen whey protein en whey protein isolaat? Whey protein word vooral gebruikt door sporters, voor een sporter is whey protein meer dan genoeg, het zorgt er namelijk voor dat de spieren herstellen en dat de spiermassa toeneemt.

Whey protein heeft een veel hoger eiwitpercentage dan whey isolaat. Ook is het zo dat whey isolaat veel minder vet en koolhydraten bevat dan whey protein, dit komt vooral door het filtratie proces in het lichaam. Alle koolhydraten en vetten, die van nature een onderdeel zijn van het whey eiwit worden op deze manier zo veel mogelijk verwijderd.

Beide eiwitten worden vooral gebruikt voor mensen die veel sporten, de overeenkomst is dan ook dat ze beide een steuntje geven voor mensen die regelmatig veel bewegen en die bijvoorbeeld spiermassa willen opbouwen.

Whey isolaat kan een alternatief zijn voor mensen die gewicht willen verliezen of sporters die het vetpercentage willen verminderen, voor bijvoorbeeld een fotoshoot of een wedstrijd. Isolaat zorgt er dan namelijk voor dat het vet en koolhydratengehalte op zijn laagst is waardoor ‘’modellen’’ of sporters die een fotoshoot doen er wat slanker uitzien. Isolaat word ook wel ‘’creme de la creme’’ genoemd als het gaat om eiwitten. Het is vooral bedoeld voor mensen die het beste voor hebben met hen spieren! Wie heeft dat nou niet?

Vele mensen denken dat een eiwit weinig verschil maakt met andere, maar dit is niet het geval. De ene eiwit is voor sporters bedoeld en de ander voor mensen die gewicht willen verliezen. De reden, de wil, doorzettingsvermogen en motivatie is altijd belangrijk, of je nu een sporter bent of niet, zonder motivatie kom je niet ver in het leven.

De whey Isolaat is een stuk duurder dan whey protein. Protein is afkomstig van kaas en isolaat is afkomstig van melk. Protein heeft veel chemische eigenschappen waardoor de eiwitten direct door de spieren worden opgenomen, dit is dan ook de makkelijkste en beste manier om spier massa aan te maken in combinatie met sport.

Er zijn verschillende onderzoeken en studies die hebben aangetoond dat isolaat weerstand verhogende eigenschappen heeft. Isolaat is een stuk zuiverder dan whey protein en voor de gemiddelde sporter is het meer dan voldoende, ben je allergisch voor lactose dan is het beter om te gaan voor whey isolaat!

Beide eiwitten hebben natuurlijk een extreem pluspunt. Ze zijn heerlijk, vooral als het gecombineerd word met een shake! Het is van groot belang om te weten waar je mee bezig bent wanneer je kiest om de eiwitten aan te schaffen, het kan namelijk zo zijn dat je allergisch bent voor een bepaalde eiwit, hier kun je achteraf veel last van krijgen! Pas dus goed op en besef waar je mee bezig bent! Licht eventueel een deskundige of een huisarts in.

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *