eiwit voordelen

Eiwitshakes de voor en nadelen!

Een eiwitshake is een prima hulpmiddel bij het verliezen van gewicht. Tegenwoordig word het vaak gebruikt door mensen die aan het afvallen zijn of mensen die meer energie willen om te sporten.

De belangrijkste bouwstoffen van het lichaam zijn de eiwitten, er zijn veel verschillende soorten combinaties van eiwitten. De shakes zijn er in verschillende soorten maten, smaken, en verpakkingen. Maar waar dient een eiwitshake nou eigenlijk voor?

Een eiwit heeft een vrij bittere smaak en wanneer men dit naar binnen werkt zonder hier een ‘’shake’’ of toegevoegde smaken aan toe te voegen, kan men gauw misselijk raken, doordat de shake op een gezonde maar toch lekkere manier is bewerkt, is het dus een leuk en goed alternatief. De shake kan vervangen worden door een maaltijd of in plaats van het ontbijt.

Eiwitshakes de voor en nadelen!

Een eiwitshake is een drankje dat bestaat uit poeder in combinatie met gemengd water, sap, of melk. Tegenwoordig word het vaak in combinatie gebruikt met fruit, zuivelproducten of groenten. Een shake helpt het lichaam aan het opbouwen van spieren en het herstellen van de spieren na het sporten. Wanneer je voor het slapengaan een shake inneemt, verbrand je tijdens je slaap ook calorieën.

Helaas hangen er ook een aantal nadelen aan deze hulpmiddel bij gewicht verlies.
– Een portie bestaat al gauw uit erg veel calorieën, een 30 gram shake bestaat uit 110 calorieën. Om deze reden is het afvallen in combinatie met sport de beste manier om gewicht te verliezen.
– Het cholesterol gehalte kan sterk omhoog gaan, een normale portie bestaat uit 35 milligram cholesterol. Een te hoog cholesterolgehalte kan leiden tot hart en vaat ziekte.
– Het lichaam dat te maken krijgt met veel eiwitten, kan hiernaast niet nog een eiwitshake gebruiken. Wat extra eiwitten zijn goed, maar te veel kunnen problemen met zich meebrengen.. denk bijvoorbeeld aan: lever en nier problemen, hart en vaatziekte en constipatie.

Natuurlijk hebben de shakes ook een aantal voordelen!
– Atleten hebben veel profijt aan de shakes.
– Een sporter of iemand die regelmatig aan beweging doet, bouwt meer spiermassa op en hierbij werkt het proces sneller dan iemand die niet of nauwelijks beweegt.
– Een shake helpt bij het herstellen van beschadigde spieren.

Tips:

Het is belangrijk om rustig aan op te bouwen wanneer je gebruikt gaat maken van de shakes. Loop niet te hard van stapel, vaak gebeurd het namelijk dat mensen te enthousiast zijn en wanneer men ziet dat het werkt.. gaan ze te veel shakes naar binnen werken, besef dan wel dat de gevolgen voor jezelf zijn. Bouw rustig op, begin met 1 shake in de ochtend en houd dit bijvoorbeeld 2 weken op deze manier vol. Vervolgens maak je hier 2 shakes per dag van, etc.

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *