eiwitrijk voedsel schema

Eiwitrijk voedsel schema

Door verschillend eiwitrijk voedsel te combineren kun je gemakkelijk jou eigen dag of week schema samenstellen. In dit artikel geef ik verschillende voorbeelden en informatie over hoe je op een gezonde en eiwitrijke manier de dag door komt! 

Eiwitrijk eten kan je op alle momenten van de dag, of het nu voor het ontbijt is of voor het avond eten. Hieronder geef ik in een schema een aantal voorbeelden over wat je zo allemaal zou kunnen eten gedurende de dag.

Dagschema:

Ontbijt

Begin jou dag met een rijstwafel met magere kipfilet, mocht je rijstwafels niet lekker vinden kun je deze ook vervangen door volkoren knäckebröd. Leev havermout is ook een gezond alternatief om de dag te beginnen, Leev havermout heeft 13,5 g eiwitten per 100gram. GRØD is een ander gezond en lekker alternatief om te eten als ontbijt, dit product is afkomstig uit Denemarken en is handig verpakt in bekers zodat je deze makkelijk mee kunt nemen voor onderweg. Op elke beker vind je een bakje met een topping die je aan je haver-gerstpap of haver-quinoa pap kunt toevoegen.

Voor de haver-gerst pap variant is de topping: hazelnoten,rietsuiker en gevriesdroogde frambozen. De haver-quinoa heeft als topping: Moerbeien,cacao nibs en ook de gevriesdroogde frambozen.

Drinken

Op het gebied van dranken zijn er ook vele mogelijkheden te vinden in het koelschap. Zo zijn er veel zuivel producten te vinden zoals: yoghurt drinks, soja melk, chocomelk, etc. Al deze zuivel drankjes bevatten vaak veel eiwitten, het enigste nadeel is dat er meestal wel veel suiker aan toe is gevoegd. Maar de meeste zuivel dranken hebben meerdere varianten kies dan het liefst voor een met minder suiker of eentje zonder toegevoegde suikers. Enkele voorbeelden van proteïne rijke dranken zijn: Vifit Protein aardbei-rode bes en Breaker High Protein in de smaken kokos en bosbes banaan.

Lunch / tussendoortje

De middag is vaak de moeilijkste tijd van de dag, want dan begin je vaak de meeste trek te krijgen. Je kunt voor de middag kiezen om een stevige maaltijd te nemen (met een stevige maaltijd bedoel ik meerdere belegde broodjes) of je kunt ervoor kiezen om over de loop van de middag kleine snacks te eten. Voorbeelden kunnen zijn: een salade met noten, couscous salade, quinoa salade, groente soep, fruit, magere yoghurt enz. Voor een stevige maaltijd kun je kiezen om 2 sneetjes (geroosterd) volkoren brood te nemen met gekookte ei/magere kipfilet, sla en radijs. Voor erna kun je nog een appel of banaan eten en om te drinken neem je thee zonder suiker of water. Een eiwitrijke protein bar en/of een eiwit shake kan een goede combinatie zijn met een gezonde snack of stevige maaltijd.

Avondeten

Het avondeten is een belangrijke maaltijd voor de hele avond, wanneer je een goede maaltijd hebt gehad moet je je daar de hele avond mee kunnen vullen. Het avondeten is ook belangrijk voor je lichaam als je gaat sporten, hier kun je dan ook jou avondeten op aanpassen. Zo word er vaak voor het sporten pasta gegeten omdat er veel koolhydraten zitten in pasta, uit deze koolhydraten kan je lichaam gemakkelijker energie halen dan bijvoorbeeld uit vetten. Een andere snelle en eiwitrijke maaltijd is een maaltijd salade kip caesar deze bevat 7,5 gram eiwitten per 100 gram. Een maaltijd salade weegt in totaal 450 gram dus dat betekent dat er in één bak 33,75 gram eiwitten zitten! Een ander alternatief is nasi met kipfilet, afhankelijk van de portie kan hier tot 45 gram aan eiwitten in zitten!

Als je het zo samenvat is toch wel de ideale combinatie om heerlijke gerechten te eten en om toch tegelijk te kunnen afvallen. Met bijvoorbeeld Het recepten afslank plan is dit mogelijk. Je vind er heerlijke recepten voor de gehele dag. Voor elk moment van de dag zijn er recepten te vinden dus of je nu op zoek bent naar variatie voor het ontbijt, middag lunch of avond eten. Het recepten afslank plan is een compleet handboek die je op weg helpt naar een gezond, vitaal en slank lichaam. Ook valt er genoeg inspiratie te halen voor mensen die op zoek zijn naar lekkere verantwoorde gerechten. Naast alleen recepten krijg je meer dan 60 pagina’s waardevolle informatie over eenvoudig en blijvend afvallen.

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *