eiwitshake

Eiwitdieet met shakes

Niet voor iedereen is afvallen makkelijk, de één heeft hier meer moeite mee de ander. Er zijn een aantal erg belangrijke aspecten wanneer men gewicht wilt verliezen. Hiervoor is de wil, doorzettingsvermogen en motivatie van groot belang. Eiwitten zorgen er voor dat het vet sneller verbrand en daarom is het eiwitshake dieet een echte aanrader! Met het volgen van dit dieet verlies je gemiddeld per dag zo’n 0,5 tot 0,9 kg per dag. Per week kan dit zo’n 5,5 kilo zijn! Klinkt dat niet als muziek in de oren?

Laten we het niet moeilijker maken dan het is: het eiwitdieet is een dieet samengesteld door verschillende eiwit shakes. Wanneer men meer dan 5 kilo gewicht wilt verliezen, word dit dieet aangeraden. Heb je te maken met een professioneel samengestelde shake, dan smaakt die bijna net zo lekker als een milkshake, verrukkelijk!

Whey is een veel voorkomend aspect, ingrediënt en eiwit als het gaat om het maken van een eiwit shake. Het belangrijkste bij het maken van een shake is de smaak, het moet natuurlijk wel goed en lekker smaken zodat het eiwitdieet langer vol te houden is.

Een eiwit shake word samengesteld door melk met poeder, die in een blender word gegoten, even roeren en je hebt een heerlijke shake! Het leukste aan het volgen van dit dieet is dat je totaal geen gevoel hebt dat je aan het diëten bent, wie wilt er nou niet afvallen door heerlijke shakes naar binnen te werken?

Naast dat het gewoon een heerlijk idee is om een shake naar binnen te werken, is het niet alleen bedoeld voor mensen die gewicht willen verliezen. Ben jij iemand die op gewicht wilt blijven of gewoonweg een aantal kilo’s kwijt wil? Dan kan je er ook voor kiezen om het ontbijt te vervangen door een shake, of als je geen zin hebt om een ontbijt klaar te maken is het ook een leuk alternatief.

Het is belangrijk bij het volgen van dit dieet om niet te hard van stapel te lopen, dit kan er voor zorgen dat je achteraf te maken krijgt met het jojo-effect. Het vervelende effect waarbij het gewicht schommelt en je binnen no time al het gewicht dat je verloren hebt er alweer aan is. Dit wil je natuurlijk niet dus bouw rustig op, wat ik ook aanraad is om een diëtiste of huisarts in te schakelen alvorens je begint met het volgen van dit eiwitdieet.

Conclusie

Het is belangrijk om gemiddeld 2 liter water per dag te drinken, en hiernaast proberen een halfuurtje per dag te bewegen, dit hoeft niet intensief te zijn. Wat ik je ook aanraad is om vitamine aan te schaffen die je 1 keer per dag neemt (dit zorgt ervoor dat je geen vitamines te kort komt.)

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *