Afvallen met eiwitdieet

Afvallen? Het kan met een eiwitdieet!

Door een eiwitdieet te volgen krijg je dus voldoende eiwitten binnen die je lichaam kan gebruiken om cruciale functies te vervullen. Het ligt er een beetje aan wat je wilt bereiken met een eiwitdieet, maar het volgen van een eiwitdieet kan je helpen om:

  • Af te vallen
  • Je fitter te laten voelen
  • Meer spiermassa op te bouwen

Is een eiwitdieet lang vol te houden?

Door al het eiwitrijke voedsel is het gemakkelijker om een eiwitdieet vol te houden. Je kunt een eiwitdieet zien als een ander eetpatroon wat je aanneemt, door het eten van eiwitdieet recepten kun je namelijk op een goede manier afvallen. Doordat je tijdens het dieet er voor zorgt dat je minder koolhydraten eet en meer eiwitrijk voedsel binnen krijgt vinden er een aantal processen plaats in je lichaam, zo zul je een minder honger gevoel krijgen. Ook zal je naar verloop van tijd merken dat je meer energie hebt waardoor je meer tijd hebt om leuke dingen te gaan doen. De reden dat een eiwitrijk dieet werkt is dat je het voor lange tijd kunt toepassen, het is niet ongezond en je verliest alleen vetten, dit is één van de redenen waardoor het eiwitdieet razend populair is.

Welke eiwitdiëten zijn er?

Er zijn verschillende soorten eiwit diëten. Al deze diëten hebben gemeen dat ze ervoor zorgen dat ze veel eiwitten bevatten. Wel leggen al deze diëten andere accenten, zo zal het ene dieet de nadruk leggen op gezonde vetten en weer een andere dieet zich meer focussen op natuurlijke producten, terwijl het andere eiwitdieet voor eiwitten uit supplementen zal kiezen. Hieronder hebben we vier verschillende eiwit diëten op een rijtje gezet:

Body & Fit: Slankplan

Met het Body & Fit Slankplan ga je in 3 fases van elk 4 weken op weg naar een slankere jij. In  de eerste 4 weken staat afvallen centraal en val je maar liefst  5 tot 10 kilo af! De fase daarna ga je je bezig houden om je resultaten te behouden en in de laatste fase ga je de overstap maken van je oude voedingspatroon naar een gezonde voeding met aanvulling van supplementen zoals eiwitshakes.

Eiwitrijke Recepten Kookpakket

Het Eiwitrijke Recepten Kookpakket is een serie receptenboeken speciaal gemaakt voor mensen die aan krachttraining / fitness doen. Spieren herstellen en groeien door eiwit. Voor veel mensen die aan krachttraining doen is het lastig hun dagelijks benodigde eiwit binnen te krijgen. Daarnaast hebben ze vaak niet genoeg eiwitrijke recepten en zijn ze de recepten die ze zelf hebben beu. Het Eiwitrijke Recepten Kookpakket biedt de oplossing voor deze problemen en zorgt ervoor dat er de hele dag door eiwitrijk gegeten kan worden. Of het nu ochtend, middag of avond is. De recepten zijn lekker en snel en gemakkelijk te bereiden. Daarnaast zijn vele van de recepten opgesteld op basis van weinig koolhydraten en verzadigde vetten, zodat overbodig vet verloren wordt en de spieren nog mooier uitkomen.

Paleo

Het Paleo-dieet is een dieet dat zich niet specifiek richt op het eten van eiwitten. Wel zorgt het Paleo-dieet ervoor dat je veel eiwitten binnen krijgt. Het Paleo-dieet richt zich op het eten van pure en natuurlijke producten. Vlees en vis zijn erg populair binnen het Paleo-dieet en scoort daarmee hoog in het aantal eiwitten wat je op een dag binnen krijgt. Verder richt het Paleo-dieet zich op gezonde vetten. Gezonde vetten zijn nodig wanneer je veel fysiek in de weer bent. Het Paleo-dieet is dus een geschikt eiwitdieet voor mensen die veel sporten of veel fysiek werk doen en extra spiermassa op willen bouwen.

Het Vitadis Slanker Leven Plan

Een ander eiwitdieet is bijvoorbeeld het Vitadis Slanker Leven Plan. Dit eiwitdieet zorgt ervoor dat je ook veel eiwitten binnen krijgt, maar doet dit op een andere manier. De inname van groenten, vis, vlees, zuivelproducten en noten wordt hierbij verhoogd. Je kunt deze maaltijden zelf samenstellen maar je krijgt hiervoor van Vitadis ook specifieke maaltijdvervangers.

Het Slanker Leven Plan bestaat uit twee fasen. In de eerste fase, die zo ongeveer 10 dagen in beslag neemt, let je vooral op eiwitrijke maaltijdvervangers en op de vervanging voor ontbijt en lunch. Je avondeten blijft hierbij wel gewoon hetzelfde. De eerste fase kun je ook langer volhouden, zolang je maar blijft merken dat er vooruitgang in blijft zitten en je dichter bij je streefgewicht komt. In de tweede fase ga je je gewicht stabiliseren. Hierbij kijk je naar de achterliggende oorzaken van je (ex-)overgewicht en richt je je op veranderingen in je levensstijl.

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *