afvallen met eiwitdieet

Afvallen met een eiwitdieet

Het eiwitdieet is een dieet waarbij je gegarandeerd gewicht zal verliezen. Volg je dit artikel dan beloof ik je dat je zonder enige twijfels verlost raakt van al het overtollige lichaamsvet!

De bedoeling van het eiwitdieet is de inname van koolhydraten te verminderen en de inname van eiwit te stimuleren waardoor het vet zal verbanden zonder dat je lichaam hier onder zal lijden. Het gaat er bij dit dieet om dat vooral de koolhydraten geschrapt worden en vervangen worden door gezonde vetten en eiwitten, het is niet de bedoeling om je lichaam te beschadigen of uit te hongeren en daarom is het eiwitdieet een uitstekende manier om gewicht te verliezen. Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je een gevuld gevoel hebt en minder snel naar voedsel zal grijpen.

Het dieet is een razend populair dieet omdat men binnen relatief korte tijd veel gewicht verliest. Je moet je wel bewust zijn dat het grootste deel gewicht dat je verliest voornamelijk vocht is. Voor mensen die veel vocht vasthouden is het dieet dan ook een echte aanrader!

Het dieet is niet een dieet dat je voor een langere periode moet aangaan, dit kan leiden tot vervelende aandoeningen zoals bijvoorbeeld een te hoog cholesterol, hartproblemen of longaandoeningen.

Ik zal de voor en nadelen van het dieet voor jou op een rijtje zetten.

De voordelen:
– Gewicht verlies binnen korte tijd
– Geen jojo effect
– Makkelijk vol te houden
– Gezond voor korte termijn
– Geen moeilijk dieet
– Goedkoop

De nadelen:
– Te weinig koolhydraten binnenkrijgen
– Vermoeid raken
– Uitputting
– Belasting van de nieren en de lever

Het is dus belangrijk om tijdens het dieet suikers en koolhydraten te vermijden. Zorg ervoor dat je 1 keer per week boodschappen doet en vermijd de snoep/chips afdelingen! Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet eten.

Wat je mag eten tijdens het dieet:
– Vlees
– Eieren
– Zuivelproducten
– Vis

Voorbeeld eiwitdieet schema (houd dit 5 dagen aan):
’s Morgens: 3 eieren, groene thee met stevia en een tomaat.
’s Middags: 1 grapefruit, twee lamsboutjes, en gemengde sla
’s Avonds: een stukje vis, 1 kipfilet, gemengde vruchten en een kopje groene thee

Tijdens het dieet mag je elk moment van de dag groente eten. Het eiwitdieet in combinatie met sporten is een uitstekende manier om gewicht te verliezen in combinatie met spiermassa opbouwen. Je kunt zoveel diëten volgen als je wilt, maar zonder beweging zal je niet ver komen!

Tips:

– Het is belangrijk om vooraf te beseffen waaraan je begint. Raadpleeg eventueel een arts in om te kijken of je wel de geschikte kandidaat bent voor het volgen van het dieet.
– Wees niet getreurd wanneer het even misgaat of je stiekem wat lekkers naar binnen hebt gewerkt, pak de draad meteen weer op en herstel wat fout is gegaan!
– Hang een foto van een persoon met jouw ideaalbeeld in je slaapkamer, in de wc en in de keuken, overal waar je bent zal je eraan herinnerd worden.

Beste eiwitten zoeken

Nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *